Wynajem aut to teraz topowy interes

Konkurencja na naszym rynku wypożyczalni samochodowych jest silna, ale jeszcze to bardzo dobry biznes. Wypożyczalnia samochodów Olsztyn .
Mając jedynie trzy auta, możemy uzyskać ponad 10 tys. zł miesięcznie.

W Polsce działa kilka międzynarodowych sieci wynajmu samochodów, kilkanaście ogólnopolskich dużych przedsiębiorstw typu rent a car oraz kilkadziesiąt średnich marek tego modelu, które mają od 10 do 30 pojazdów. Do tego badają małe, często jednoosobowe lub rodzinne spółki, prowadzące działalność lokalną lub okazjonalną. Nie zamierza statystyk, ile istnieje takich podmiotów. Podaje się, że nawet kilka tysięcy. Mimo to eksperci przekonują, że zazwyczaj jest mieszkanie dla nowych graczy, a targ istnieje bardzo szeroki.

Reklama


Znajdź klienta korporacyjnego
– Branża rent a car w Polsce w ostatnich latach zwiększa się niezwykle dynamicznie. Od czasu przejścia do Grup Europejskiej rośnie zainteresowanie tego modelu usługami – przyznaje Krzysztof Brzyski, koordynator ds. rozwoju sieci w Global CFM.

Według niego toż wynik zarówno wzmożonego ruchu turystycznego, jak te jeszcze wyższej kwoty innych firm grających w Polsce.

– Obcokrajowcy, przyzwyczajeni do kierowania się autem, szukają takich usług. Gra tym zachodnie firmy, ale jednocześnie i własne, decydują się na wynajęcie aut dla gości. Co prawda duże przedsiębiorstwa wciąż chętniej leasingują pojazdy, jednak coraz częściej kwalifikują się na wynajem. Idziemy a w zakresie, w jakim poszedł Zachód. Tam 60 proc. samochodów w firmach jest pożyczonych, w Polsce – około 10 proc. – wyjaśnia przedstawiciel Global CFM.
Wypożyczalnie bardzo łatwo robią taką pomoc z konkretnymi firmami i firmami. Przynosi im to stały dopływ gotówki z najmu, natomiast ten dokonuje się po niższych stawkach.

Bardziej opłacalne jest pożyczanie aut na umowy krótkoterminowe. Trudniej jednak zdobyć klienta. Najlepiej więc zachować proporcje: 70 proc. samochodów wynajętych markom w ramach kontraktu długoterminowego, 30 proc. – klientom Wynajem samochodów Olsztyn .
indywidualnym istniej na indywidualnego sposobu zamówienia jednorazowe (przewóz prezesa firmy luksusowym autem z lotniska do biura lub hotelu, śluby itp.).

– Aby biznes był dobry, powinniśmy stanowić co chwila trzy pojazdy. Z czasem przydatne będzie poszerzenie floty, także toż kilkukrotnie – twierdzi Andrzej Pokojski z wypożyczalni AP.

Według niego dobra wartość to 10–15 aut. Na wyjazd potrzeba minimum 200 tys. zł. Tyle zapłacimy za trzy inne samochody różnych klas – z najmniejszej, przez średnią, do wyższej.

– Trzeba być ofertę w jakimkolwiek z tych składników. Z okresem, gdy już poznamy rynek dodatkowo jego potrzeby, możemy ukierunkować się na dowód tylko na wartość niższą – radzi Krzysztof Brzyski.

Używane czy w leasingu
Gdybyśmy wymagali jednak mieć samochodem luksusowym należałoby skończyć się na co chwila dwa razy większy nakład (w cenie ponad 400 tys. zł). Najlepiej to sięgnąć po kredyt lub skorzystać leasing. Małe wypożyczalnie chętniej decydują się na zakup aut używanych. Według fachowców nie stanowi wtedy wprawdzie dobre posunięcie, ponieważ klienci oczekują pojazdów nowych, niezniszczonych. Warto poszukać modeli maksymalnie dwu-, trzyletnich. Na zakup trzech powinno wystarczyć ok. 100 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć wydatki powiązane z wyposażeniem biura, ubezpieczeniem, garażowaniem aut. W młodzieńczym roku będzie nas to kosztowało 30–80 tys. zł.

Skoro nie mamy dostatecznie wysokiego pieniądza, możemy nawiązać współpracę franczyzową. Wystarczy 10 tys. zł (pakiet startowy i środki reklamowe). Taką opcję jest m.in. Global CFM. Firma traktuje swoim partnerom znane na rynku logo, sprawdzone standardy prowadzenia takiej prace, wsparcie reklamowe, usługę w prowadzeniu biznesu, a przede każdym bazę klientów i samochody. W budowy Global działa 11 wypożyczalni.

– Jeśli podpiszemy umowę z franczyzobiorcą, w pakiecie przedstawiamy mu trzy toyoty – yaris, auris i avensis. Za dwie ostatnie pobieramy czynsz miesięczny, za model yaris tylko opłatę odpowiadającą pierwszej dni, w których stanowiła wypożyczona – wyjaśnia zasady Krzysztof Brzyski.

Do ostatniego dochodzi opłata jednorazowa 5 tys. zł za licencję i stałe stawki miesięczne w wysokości 10 proc. zysków. Franczyzodawca pobiera także co miesiąc 1-proc. dochodów na tzw. fundusz marketingowy.

Wyniki w dwa lata
Najem aut toż niezwykle dobry biznes.

– Stawki z reguły są tak kalkulowane Wypożyczalnia samochodów Olsztyn .
, by zarobek stanowił 30 proc. ceny najmu – wyjaśnia właściciel jednej z warszawskich wypożyczalni.

Największe sieciowe firmy typu rent a car mogą pozwolić sobie choćby na zarobki rzędu 40 proc. Więcej zarobimy na pełnym samochodzie, nowszym, lepszej klasy, typu volkswagen passat czy toyota avensis, chwila na małym, kompaktowym. Najbardziej wartościowe jest jednak pożyczanie pojazdów luksusowych, w obecnym z kierowcą, np. do ślubów. Za wynajem bmw serii 7 możemy obejmować nawet na 300 zł zysku dziennie. Przy długookresowym najmie (stawka dobowa jest niższa) takiego pojazdu możemy tworzyć na 2–3 tys. zł. Dysponując autem klasy wyższej (np. saab 9), średniej (np. opel astra) lub gorszej (np. skoda fabia) zarobimy odpowiednio około 100 zł, 65–95 zł oraz 30–70 zł dziennie. Przy trzech samochodach różnych jakości nasze miesięczne efekty mogą sięgnąć 5–10 tys. zł.

Wymienia się, że zwrot z lokacie powinien nastąpić już po dwóch latach.